Pojdi na vsebino

Sami mojstri!

Ne, ni potrebno imeti faks, magisterij ali celo doktorat! Niti ni potrebno biti dober bančnik, borzni posrednik ali pa srečnež na lotu! Še manj dober dober politik – no ja, teh je res bolj malo. Da imaš dovolj denarja, si lahko tudi navaden malar, parketar, mizar, vodovodar! Še najbolj pa je, če si “štromar”. Poleg pridobljenega znanja, se moraš le še izpopolniti v prepričevanju, kako si ti najboljši! “Sicer bo tole zelo zelo težko, vendar bom jaz to rešil” je prvi od stavkov, ki se ga moraš naučiti! “Jooo pa kdo ti je to delal?” je naslednji stavek! Sledi: “Upam, da tega nisi plačal, ker je narejeno katastrofalno! Jaz bi to naredil drugače in kvalitetneje!”

Zanimivo, da od vseh delavcev, ki so se zvrstili v našem novem stanovanju, ni niti eden našel lepe besede za predhodnike! Zidarji so pizdili čez arhitekta, “knauferji” čez zidarje, vodovodar prav tako čez zidarje, mizar čez krive stene – verjetno so to bili spet zidarji, “štromarji” čez knauferje in zidarje, mizarji čez vse naštete, malarjem, pa sem že kar sam povedal, da so mi stanovanje delali vesoljci. “Ravnajte, gipsajte,flikajte in belite! Reklamacij ni!” Sami mojstri. Vam rečem!

Vse našteto, se je v teh 7-8 mesecih dogajalo v našem stanovanju. Še dobro, da imam (v.d.) tasta, ki je pedanten in se mu je dalo ukvarjati s temi eksperti. Za vsako napako, ki je bila naknadno ugotovljena, so se ti “mojstri” vračali in popravljali. Seveda moraš za to, imeti dobre živce, predvsem pa hvala bogu čas, ki te ne priganja z vselitvijo. Nekateri od teh “mojstrov”, bi v tem času, lahko imeli pri nas celo začasno bivališče. Pravi družinski prijatelji. Mala Hana, sigurno misli, da so del familije. Obstajajo pa tudi takšni, ki so lahko srečni, da sem v dopoldanskem času, ko so oni bili na “bajti” sam bil v službi. Ne vem namreč, če bi sam znal, na miren način razložiti, da je vse, kar je bilo narejeno narobe. Torej, Jovo na novo!

No, z zadevo smo pri koncu in celo že vseljeni. Hvala q da ni trajalo dlje, kot gradnja egipčanskih piramid. Vsem, ki se podobnih projektov lotevate, pa kratek nasvet! Vse na papir, predvsem pa je važen stavek, kjer je določen rok. Torej, točen datum, ko se pogleda, kaj je narejenega in seveda kako! Sledijo “penali” ki pomagajo, da se mojster, iz pametnjakoviča, zopet prelevi nazaj v zidarja, vodoinštelaterja, električarja ali karkoli že je. Če papirja ni, človek namreč dobi občutek, da so ti stanovanje naredili zlatarji in ne delavci!

  • Share/Bookmark

14 Komentarjev

  1. strojnikstrojnik je napisal:

    Ne širit krive vere. Papir z vsemi roki in penali čisto nič ne pomaga (probano). Tudi bogatim dodatnim delom se ne moreš izogniti… :(

    22.04.2008 ob 08:23 | Permalink
  2. lonDONlonDON je napisal:

    Ja strojnik, se spomnim iz tvojega bloga, da si imel štalo! Upam da si uredil. ;)

    22.04.2008 ob 08:30 | Permalink
  3. strojnikstrojnik je napisal:

    Ukvarjam se z malo večjim objektom in resnično upam, da bom do poletja preseljen. Da bom z majstri kaj uredil, sem pa že zdavnaj izgubil upanje… Pa tudi na besedno zvezo “tako smo se zmenili” sem postal skrajno alergičen in postanem popadljiv, ko jo vsakodnevno poslušam. Sem potalal rokovnike vsem majstrom, pa nič ne pomaga… :?

    22.04.2008 ob 08:38 | Permalink
  4. seamus je napisal:

    NA koncu je najbolje, da vse narediš sam ;) Glede papirja – še boljši način je na steno! Kdaj bo konec napišeš na steno datum, kolk dni bo to spet napišeš na steno in tako dalje. In potem je tisto na steni in se ve. OK edin na koncu z malarji ne gre tako :mrgreen:

    22.04.2008 ob 09:20 | Permalink
  5. kekec je napisal:

    Hi !

    Sedaj, ko si pogruntal kako se dela oz. ne dela, je najbolje da se lotis dela sam, kot je naoisal seamus. Sem po poklicu elektrikar-pa ti dam vseeno prav za skoraj vse. Vsaj kar se mojega poklica tice so problemi vedno pri denarju in zeljah (denar za material, delo in seveda navadno brez v naprej zacrtanega projekta) jasno da naslednji stromar vidi drugace postavljeno pohistvo…kot pa je bila instalacija izvedena. Je pa res-za vse druge je lahko bit pameten, zase pa je malo tezje. Tudi sam zidam hiso, pa sem v dilemi kako naredit instalacijo prav -prav zaradi tega da si ne bom nazaj kaj ocital. Tudi delam vse sam-ne maram pocarjev, sploh pa ne zidarja in ostalih za 15€/h na roko. Kar naredis sam, pa cetudi slabse (kar dvomim) bos saj cenil!

    22.04.2008 ob 09:43 | Permalink
  6. lonDONlonDON je napisal:

    kekec, tebi, kot štromarju ti povem, da smo imeli blazno srečo, da so obstajale slike, ko so bile stene še surove! Ogromno doz in podobnih jebancij, je bilo namreč kar zametanih z ometi – pol se pa j… kje imamo sedaj doze za štekarje… Mislim da veš kaj govorim. Knauferji, so pa zajebali pri napi. Enostavno so zaprli strop, brez da bi pustili zunaj “parapet”. Za otočno napo očitno še niso slišali…V začetku je celo štromar trdil, da tam ni bilo predvideno elektrike, nato pogledamo načrt in vidimo da tam elektrika mora biti, zaključimo pa z ugotovitvijo, da so kabli enostavno zaprti s knaufom…. Ja tko je to, če nisi ves čas poleg in ne nadziraš zadeve.

    22.04.2008 ob 09:50 | Permalink
  7. kekec je napisal:

    Hi !

    To da so bile doze zametane je kriv stromar-vsaj jaz nabulam v doze papir pa je reseno. Vem da se od zidarjev nihce ne bo potrudil pa zascitil-samo tako se kasneje lepo vidi kje je kaj. Zal je res tako, da moras biti sam nadzorni. Sam vidim kaksni cepci odpirajo sp pa pacajo. Ce se nimas vgrajenih vrat in okenj pazi-meni so vhodna vrata vzidali narobe ha ha !!!

    22.04.2008 ob 10:20 | Permalink
  8. maximus je napisal:

    Vsak izmed nas, ki se je kdaj lotil zidanja hiše, ali pa vsaj malo bolj resne adaptacije stanovanja, se je hočeš ali nočeš srečal s tako imenovanimi ” majstri”, ki vse znajo in obvladajo…velikokrat ti pa na koncu le masno zaračunajo njihove usluge, sam pa moraš za njimi še tedne vsaj pospravljati, velikokrat…kar je še huje, pa tudi popravljati. Pa ste se mogoče že kdaj vprašali zakaj je tako ??? Ali pa… če je tako tudi drugod,po drugih državah, ali samo pri nas….??? Osebno sem srečal pleskarja, ki je dolga leta delal v Nemčiji. Njegovo delo je običajno potekalo tako, da se je zjutraj, še pred odhodom naročnika storitve v službo, zglasil pri njemu na domu, kjer je prevzel ključ stanovanja ter dorekel še nekatere podrobnosti v zvezi z delom, ki naj bi ga opravil. Ko so se vsi stanovalci spokali, je pričel z delom… največ časa je porabil za zaščito površin pred umazanijo, ki seveda pri plesakanju nujno nastane. Skratka, ko je z delom zaključil, je stanovanje moralo biti kot iz škatlice… v stanju kot je bilo preden se je lotil dela. Čisto, urejeno…kot da ga sploh tam ni bilo. Taki so pač bili takratni standardi..če je hotel pač delati, se je moral temu prilagoditi. Mimogrede… taki standardi so bili v Nemčiji že v 70-ih letih prejšnjega stoletja…..Tako, da najbrž se do danes niso kaj poslabšali..prej bi človek rekel nasprotno… Pa če ostanem še malo v Nemčiji, ker imam tudi sam nekaj izkušenj s to državo…. Tam je popolnoma jasno kaj kdo lahko dela in kako!! Preden sploh lahko karkoli začneš šariti po stanovanju, moraš imeti ustrezen certifikat, da si usposobljen in kvalificiran za delo, ki ga opravljaš… Če seveda to imaš, je avtomatično moč sklepati, da verjetno ne delaš na črno…če ne delaš na črno, pomeni, da imaš urejeno vso dokumentacijo, plačuješ davke državi…. tvoje poslovanje je s tem pregledno, zagotovljena pa je tudi garancija za tvoje opravljeno delo. No, pa smo že pri naročniku….V Nemčiji ne boste zlahka našli naročnika, ki bi si privoščil za opravilo obrtniške storitve kakega recimo temu “šalabajzerja” brez ustrezne kvalifikacije…tako…na črno. Pa tudi same stranke ( ne kot je to pogosto v navadi pri nas Slovencih, ki že pregovorno vsi vse znamo sami narediti najbolje),niti ne pomislijo, da bi se lotili sami na domu še tako enostavnega opravila, kot je naprimer barvanje ograje ipd. Tega praktično niti ne smejo..ker pač zato niso usposobljeni..in ker bi s tem odžirali kruh obrtnikom, ki so kvalificirani, so zato tudi plačani in jim je to njihov vir zaslužka. Tako je država ubila dve muhi na en mah…. Preprečuje delo na črno in s tem nelojalno in neustrezno ne kvalificirano konkurenco… po drugi strani pa naročnikom daje vzpodbudo in jamstvo oz, garancijo, da za opravljenim storitvam stoji strokovna oseba ( posledično za njim seveda država) od katere bo lahko v primeru kakršnih koli komplikacij tudi uveljavljal garancijo..reklamacijo..itd.

    Kako je pri nas vemo vsi……. Razni “mojstri” pridejo do kvalifikacije običajno na način, da en teden opazujejo nekoga, ki delo recimo temu vsaj za silo obvlada, naslednji teden mu pri tem nekako pomagajo…čez en mesec so pa že samostojni in usposobljeni mojstri… mimogrede opazujejo na gradbišču še kakšnega delavca iz druge branže…. tako da na hitro osvojijo še kakšno drugo znanje…in so tako kmalu ” mojstri ” za vse. No, pri tem se moram opravičiti tistim resnično pravim mojstrom, ki svoje delo res profesionalno obvladajo in opravljajo, ampak žal se povprečen slovenski državljan z njimi ne srečuje…Zakaj ne ??? Preprosto zato, ker so njihove storitve običajno v precej visokem cenovnem rangu….no,vsaj večini od nas se zdi tako. Čeprav, ko na koncu delamo končno kalkulacijo, pogosto pridemo do zaključka, da smo se z raznimi ” mojstri” močno zaračunali…. včasih tako hudo, da bi bilo bolje, da bi kar iz prve naročili in izbrali morda cenovno manj ugodnega ponudnika, ampak bi imeli z njim manj sitnosti in seveda kar je najpomembneje…kvalitetno opravljeno storitev. Žal bo tako stanje pri nas trajalo toliko časa, dokler se sama država ne bo odločila, da naredi red in preglednost. Je pa res, da smo pri tem v veliki meri udeleženi tu mi – stranke oz. naročniki storitev. Ko bomo razne “mojstre”začeli pošiljati domov, ko nam bodo nestrokovno šarili po stanovanjih…zahtevali od njih potrdila o ustrezni kvalifikaciji..itd. se bodo zadeve začele spreminjati. Problem pa je, da je v miselnosti povprečnega Slovenca vedno pristotna kalkulacija… kako čimbolj ceneje,ugodneje…varčno. priti skozi, pa čeprav mu bodo storitve opravljali razni “šelebajzerji” oz. tz. ” mojsti za vse “.

    22.04.2008 ob 12:10 | Permalink
  9. kekec je napisal:

    Hi Maximus! Se strinjam! Samo malce tezko je z povprecno placo oz. dvema zidati hiso preko izvajalcev !? Ce te prav razumem je v Nemciji knjiga sam svoj mojster prepovedana? Koliko pa drzava odzre nam ki zidamo? Ce bi imel jaz placo 2000€ se sploh ne bi sam oblegiral ampak bi dal zidat hiso. Se pravi 4000 (s partnerjem) € bi naj bilo lep zasluzek za placevanje kreditov, dopustov avta, otrok. Naj bi bila drzava namenjena drzavljanom ne pa sama sebi kot vse organizacije v sloveniji. Malo cez mejo (pliberk) imas moznost nakupa 1m2 po 15 € +2000€ za zacetek od obcine, urejeni komunalni prispevki v ceni, z optiko… mimogrede je pri nas komunalni prispevek za novogradnjo od 7500-12000€ in si vse moras narediti in placati sam! Zdaj ves zakaj in kje se zacne sparanje. Ce drzava ne da nic za graditelje, zakaj bi jaz dal kaj drzavi. Subvencije so pa itak znanstvena fantastika . Drzava je zajebala v startu-kolikor pa poslusam tv pa bo zacela z uvozom kvalificiranih delavcev iz bivse juge. Zaradi cesa? Zaradi sparanja-majsih plac! Kar se tice visokih cen me moti samo DDV-vse ostalo pa rad pozrem. DDV ti tudi pri reklamaciji ne pomaga kaj dosti ce ga placas-al pa ne!? Je pa res da ti vsak cigan ne more sarit po bajti, zato pa rajsi delam sam. Material stane kolikor pac stane-prsparas pa pri delu. Vsaj meni miselnosti in kalkulacije macehovska drzava na tak nacin se lep cas ne bo spremenila-zal ne morem placati dvakrat vec kot zasluzim!

    22.04.2008 ob 12:48 | Permalink
  10. lonDONlonDON je napisal:

    maximus, dodal bi le, da smo imeli pri nas pogodbo s podjetjem, ki se ukvarja z gradnjami in adaptacijami! Tako rekoč na ključ. Ravno zaradi primerov, ki jih opisuješ ti, da ne bomo imeli na hiši kakšnih “šalabajzerjev”. Pa je kljub temu nastal problem, ko je to podjetje k nam zacelo posiljati podizvajalce, v določenih primerih pa so celo ti podizvajalci, klicali še dodatnega mojstra za posamezno delo.. Scasoma, nam je postalo jasno, da te “firme” vzamejo vsak posel in imajo zaradi tega naenkrat odprtih več delovišč, katere pa s tako majhno delovno silo kot jo imajo ne morejo pokriti. Začne se lovljenje rokov, posledično pa kvaliteta storitev pade. Ko začneš pizditi, ti naslednji dan naprimer na hišo pride popravljati stvari delavec, ki nima pojma kdo je bil pred njim, nima pojma kdo je sploh izvajalec itd…Skratka cela jeba!

    22.04.2008 ob 12:50 | Permalink
  11. frau Blitz je napisal:

    Maximus, lahko ti iz prve roke povem, da tudi v Nemčiji ni več tako kot ti praviš. Ravno danes smo imeli strokovnjaka tu in je povedal, da je bil parket slabo podložen ali kaj jaz vem kaj in neenakomerno pobrušen in se zato pojavljajo neke razpoke. Knjiga sam svoj mojster niti slučajno ni prepovedana, kar poglejte si ponudbo najema brusilcev za parket. Je pa res, da imaš v Nemčiji smolo, če ti naredijo kaj narobe. V Sloveniji pa imaš zelo veliko srečo, če ti ne za…. vsega.

    22.04.2008 ob 13:23 | Permalink
  12. maximus je napisal:

    LOndon,

    Ja,…žal je tako ..tudi sam sem imel precej podobnih težav in izkušenj!! To je začaran krog…vsak je po malem kriv… !! Je pa pri nas resen problem, ker registrirane “firme” s katerimi se dogovoriš za storitev v bistvu same praktično ne izvajajo del, ampak skrbijo samo zato, da je kao papirniško vse Ok.. in da na koncu seveda lahko pokasirajo. Za njih pa v glavnem delajo razni podizvajalci, v katerih pa je žal spet en kup samih ” strokovnjakov “… tako da smo spet pri istih ” šalabajzerjih “. Da niti ne omenjam pogosto neurejenih odnosov med firmo in podizvajalci… v glavnem glede plačila, ki običajno redno zamuja. Temu primerno potem potekajo tudi dela….. material ki se uporablja.. itd. V glavnem, na koncu pa se ve kdo vse plača in N****** !! Naročnik seveda !!!

    22.04.2008 ob 13:35 | Permalink
  13. seamus je napisal:

    Problem slabe izvedbe je samo v tem, da moraš plačati vnaprej in da ni mogoče dobiti odškodnine. Če bi bili pravna država bi se lepo delalo na penale in podobne hece in bi vsak obrtnik s svojim premoženjem jamčil izvedbo. Plačaš aro za resnost in nato naredi obrtnik delo. Će nisi zadovljen ne plačaš, če si plačaš. Če ti zaradi napake naredi še škodo (ne vem zajebe kamion ploščic, ki niso dobavljive) pač plača še narejeno škodo. Če nima se mu zapleni imetje. Potem bi vse lepo štimalo. Pač pri nas to ne štima in smo še vedno Balkan. Zato potem raje naredim sam – ki je ponavadi kakovostneje, če pa ne znam pa stojim zravn.

    22.04.2008 ob 13:53 | Permalink
  14. teoo je napisal:

    Absosmrkno se strinjam, da smo štromarji najpametnejši! :D

    stari, na koncu je glavno le, da si vseljen!:)

    23.04.2008 ob 23:28 | Permalink

Pusti komentar

Vaš e-poštni naslov nebo nikoli objavljen oz. posredovan tretji osebi. Obvezna polja so označena z *
*
*
Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !